Dubbla sjukvårdsbesök........

.... blev det idag. Ringde tidigt imorse till min vårdcentral om "det skräp som rullar runt" i vänster öga, sen i lördags. Han tittade en kortis, sen ringde han ögonmottagningen i Skövde och fick en tid åt mig att passa........ till eftermiddagen.
Maken var med som chaufför och vi åkte hem för lite lunch, innan han åter fick köra på mig till Skövde.
Detta för att man inte skulle köra efter undersökningen.
Kompisen skickade ett sms om att komma på en kopp, men då vi inte var hemma så fick vi skjuta på den koppen.
Dock ringde det på dörren då vi anlänt hem och hon kom ändå förbi med lite havtornsbär och grönkål, på sin väg till annat åtagande.
Vi diskuterade vad jag gjort på ögonkliniken och då visade det sig att hon också har haft samma bekymmer. Det vill säga glaskroppsavlossning, en åldersförändring som kan ge näthinneavlossning om man har otur. Därför ska man alltid kolla upp "låtsasflugorna" som flyger förbi i synfältet.
För min del visade det i nuläget inga skador, men flugorna får jag strida med ett bra tag till och så får jag vara uppmärksam på synbortfall......för då får det bli omedelbart återbesök.........
Ja roligt ska man ha nästan jämt......
Fika blev med salami/briemackor och lite assistansredovisnings-granskning har jag nu lagt på brevlåda. 
.....och en mygga hade den dåliga smaken att sticka mig i växthuset, då jag hämtade tomater.
Kokade nyss lite nyttighets-"shots" av havtornsbären, att ta av under kommande dagar.
.......och nu Idol och stickning.
 
Då smakar vi på vindruve-saft........
 
Tack för smak-proven.....
 
Fikadax........
 
Visst är de vackra............ och goda!
 
Synd att inte denna sort är lika god, för mycket blev det på plantan......
 
Kaprifol.......
 
Höstfärger.......
 
....och en variant till på temat.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0