Fish n' chips........

 ....... med äkta dansk remouladsås och hemodlade tomater till, blev det som middagsmat idag.
Annars har det inte hänt så mycket......
Ja Inga bakade en banankaka på de nästan helt bruna bananerna från fruktskålen och jag försökte bli vän igen med min pågående klänning. Den har nu hängt till sig några veckor och fått "skämmas" för att den inte hade nått perfekt passform vid senaste mötet med symaskinen.
Nu har jag försökt prata förstånd med den, vi får se om det föll i god jord...........eller inte.
Efter fikastunden i glashuset, tänkte jag klippa kanter en stund.
Men det ville inte kantsaxen. Den fick efter en meters jobb sättas på laddning.
Imorron åker maken på idrottsnostalgi-utflykt och hem till mig (bil-lös) kommer reskompisen till Gotland, på lunch och lite reseplanering inför söndagen.
Soptunnan är nu välfylld inför morgondagens tömning och kriget mot bananflugorna fortsätter oförtrutet. 
 
Kvällsutsikt från fåtöljen..... måndag.
 
Dagens middags-tallrik........
 
Möte på väg till postlådan.......
 
Ingas banankaka är klar....
 
Den "obstinata" klänningen.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0