Kryddhyllan..........

....... i köket, sitter så högt upp att nån i min längd inte ser (ens det nedersta hyllplanet....) och i vilket skick dessa är. Av en slump blev jag i förrgår dock varse att det nog var ett bra tag sen någon rengöring "hänt" här.
Därför gav jag Inga order att såsnart hon vaknade från sovmorgonen, skulle detta adresseras.
Det tog ett bra tag och gick åt många rengöringsservietter, samtidigt som svetten rann, men nu är jag ganska nöjd med resultatet iallafall.
Till middag hittades rester i frysen, att kombinera med de grönsaker som blev över från igår.
Heldagsregn har vi avnjutit här i Fagersanna idag, så det fick till och med bli paraply till postlådan.
Den promenaden kunde jag besparat mig, för lådan var tom......
Fick bli fortsatt broderande i fåtöljen resten av eftermiddagen. Så småningom dök så maken upp efter sin utflykt. 
Började packa så smått inför min utflykt och har också plockat ihop ytterligare en kasse att skänka till ett loppisbord för ideell verksamhet.
Till kvällsmat öppnade jag en varmkorvsburk och nu en kopp kaffe. Imorron kommer en kompis på förmiddagsfika.............
 
"Efter"-bilden.......före-bilden var inget att se.........
 
Köttfärsgryta á la Inga.......med grönsaker.
 
Såpass har jag kommit i nuläget.......
 
Maken fick eftermiddagskaffe serverat vid datorn (det var Västerås-hockey......)
 
Både med och utan bröd........gott.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0