Mycket att göra......

.......har det varit idag. Ja det vill säga med en pensionärs perspektiv...........
Återgång till sovmorron och frukosten sen med tillbaka i sängen. Tog mig i kragen och pressade apelsinjuice, samt kokade ägg till kaffe och smörgås. Maken fick också juice, men "sparade" sitt ägg.
Sonen skickade ett meddelande och vi messade en stund.
Startade sen en tvättmaskin och därpå via duschen, ut till bilen för en inköpsfärd till Skövde.
Ringde därifrån till maken att han skulle steka korv och köra pommes, så det stod på bordet då jag kom hem med X antal kassar.
Nu är det hög tid att börja införskaffa årets julklappar. Brukar vara på G betydligt tidigare än såhär, men nu har jag startat så smått alltså. Men ingen panik och än finns tid för specifika önskningar........
.......om sådana finns vill säga.
Efter middagen var det så dags att uppvakta en nybliven pensionär och sen tittade jag in hos kompisen på hemvägen.
Nu är tvätten hängd, fåtöljen intagen och "ljuget" klart.
Imorron ska maken på koll hos sköterska, jag shoppar mer mat och pantar flaskor under tiden.
 
Inte så "pjåkigt" väder här hemma heller faktiskt.....
 
....riktigt inbjudande.
 
Frukost på hemmaplan.
 
Än finns det äpplen kvar på trädet.
 
Kylskåpets innehåll då jag inte är hemma........
 
Imponerande vacker blomma växte hos födelsedagsbarnet........
 
Hunden i huset fick också ett paket, som snabbt och skickligt öppnades.
 
Solnedgången startar hos kompisen..........
 
Kvällsmat.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0