Spansk kvällsmat.....

......blev det alltså igår. "Pil-pil" serverades i glashuset vid åtta-tiden med en vallmofranska till.
Smakade helt ok och maken hävdade att de större räkorna (han fått skala) smakade bättre än de små styckfrysta jag använt tidigare denna säsong. 
Det var ju bra och för Ingas del vart det ju färdigskalat oavsett.........hahahaaa.
Inte så många knop under förmiddagen blev det, men en tvättmaskin gick åter att fylla och till middag fick det bli "halvfabrikat". Färdig pizzadeg som blandades med diverse rester: ost, lök, tomater, ananas och curry. 
Nu dags att förbera sig för avfärd mot symöte...........
Då jag kom iväg lite tidigt, passade jag på att kila in hos Ö&B, samt en snabbis på Rusta. Var ändå på plats tio minuter före utsatt "mötestid".
Blev några timmars pratande och till det god mat serverad av värdinnan. Tog dock farväl såpass tidigt att jag nu sitter vid teven, lagom till matchstart: Grekland-Sverige........
 
 
Gårdagens kvällsmål.........
 
Dagens middag............
 
En gul vriden halsduk blev klar i eftermiddags.......
 
Apelsin-plopp smakar vi på till kvällskaffet.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0