Stockholm nästa.........

........var det som gällde idag.
Vi startade strax efter åtta och stannade en stund vid Sickelsta (Örebro) för att ta frukost.
Äggmacka och kaffe satt fint och sen fortsatte vi färden och anlände runt halv ett till hotellet på Upplandsgatan, vid LO-borgen. Maken släppte av mig med alla kassar vid entrén, för att leta P-plats i storstan. Det tog en stund, men under tiden checkade jag in och fick viss assistans med kassar till hissen.
Då maken så småningom kom, gick vi ett kvarter till Scala-teatern och upp några våningar i huset, till dottern med familj. Nu har de ordentligt med yta, men det ska renoveras framöver........
Vi grattade den som fyllt år senast, åt hämtmat från Max samt fikade mina bullar. 
Sen tog vi en paus på hotellrummet, för att återkomma lite senare på taco-afton. Efter detta åter till hotellet och då vi kom ut på gatan vid teatern, säger maken plötsligt "Hej!" till en tjej som står där och röker. Visade sig vara en blues-tjej, som varit med och spelat på Tidaholmsfestivalen.
Gången före (då vi gick förbi sceningången) såg vi skådespelare "halvklädda" inför spelning. (Dorsins "Tjugotalsrevy....)
Tog varsin kaffe i lobbyn, innan vi landade på rummet. Imorron väntar frukostbuffé.........
Sen elvakaffe hos barnbarnen igen......innan hemfärd.
 
En sen krasse-blomma........
 
Äggmacke-paus........
 
Vem skulle ha vad....??
 
Överblivna småflaskor.....såg jag till att få ett ex av varje av......
 
I huset på höger sida bor de nu.......
 
Precis som portiern sa: "Kaffe kan man dricka närsomhelst, - jag bjuder på varsin kopp....."
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0