Vart tog han vägen?

Ja det kan man undra, men det är ju definitivt inget mysterium. Såklart drog maken till Tidaholm..... igen. Nu skulle de ha uppföljningsmöte minsann.......
Men innan vi kom så långt på denna onsdag, har det fixats en del härhemma.
Maken tog sig an rishögen efter äppelträds-ansningen.....igen. Den har "legat till sig" ett tag på grund av alla dessa eviga utflykter......
Nu är den tuggad och utspridd.
Under tiden passade jag på att baka brödkakor och sen tog Inga över köket. 
Hon hade fått för sig att ta vara på ett paket tortilla som annars var färdig för soppåsen. Det blev en blandning av stekta grönsaker och tacofärs, inrullat i tortillorna och sen gratinerat med ost i ugnen.
Till det egna tomater...........
Till eftermiddagskaffet (i ensamhet) var det dags att smaka på det nybakta brödet.
Mellan varven har jag också fortsatt på det eviga broderiet...........
Men ska nog bli klar i tid till det här årets advent...........äntligen.
Sen ska jag börja på mina snögubbar...........
 
Igår kväll drog hundratals kanadagäss söderöver...... där kan de gärna stanna.
 
I väntan på nybakt bröd, måste man ändå ha lite frukost.
 
Då har man tom tunna igen.......
 
Då var de klara för den här gången.....
 
Maken är också klar......sorterar bara de tjockaste grenarna, får bli "vedträ"......
 
Ingas middag klar för servering.......
 
Lite nyttigare fikabröd i eftermiddag......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0