Baka bröd.......

.......var det dags för idag, så Inga satte en deg frampå förmiddagen. Det blev sex stycken helt ok brödkakor att lägga i frysen, förutom en som ska provsmakas till kvällsmat.
Maken tog tag i hönsgödslingen (med den säck som jag "släpade hem" igår) men först lite förarbete i växthuset och kökslandet. Nu får vi tro att det växer bra, då det blir tillräckligt varmt att sätta ut plantor......och så.
Till middag serverade Inga kotletter i löksås med ugnsbakad broccoli och pommes.
Hämtade så paketet i Tibro, var inne hos second hand och handlade för ett av mina två födelsedags-presentkort, samt kompletterade med några matvaror och nå't gott till kaffet.
Åtta-årspresenterna är nu färdiginslagna och annat påsk"godis" packat. Då får jag bara övertala Inga att hon gör köttbullar och en Jansson därtill......en annan dag, .....snart.
Nu strax Sveriges fotbollsdamer från Gamla Ullevi, mot Irland i kval-match.
Imorron blir det muffins-bakning..........och Champions League-match med Liverpool.
 
Gårdagens solnedgång speglar sig i glashusdörren.......
 
Dagens bakverk.......
 
Ugnsbakade grönsaker......
 
Min middags-portion.....
 
När man inte orkar en hel......kan man ju dela.
 
Paketen inslagna och klara.......(plus ett litet till lillebror...)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0