"Dubbelvinst".........

........kanske man kan säga om lördagens resultat. Först damp det ner tjugotvå kronor på min egen lottorad (innan det var dags att förnya i tio veckor, för tvåhundratjugo.....).
Bara någon minut senare plingade det till i Messenger och en bild på en ringprydd hand dök upp.
Strax därefter ringde telefonen.......det var nyförlovad son, med fästmö från hotell i Oskarshamn.
Vid havet och med utsikt från rum med balkong, firade de weekend på detta sätt.
Gratulationer till de båda var på sin plats och framfördes omgående........
Maken var också underrättad........ i Tidaholm, innan övriga Facebook-vänner fick ta del av nyheten.
Söndagen startade med lite sol, så framåt förmiddagen tänkte jag ta en promenad till loppisen, med återvinningen på vägen. Men så fort jag stack ut näsan försvann solen.........
Dock hittade jag några småsaker på loppisen och vid hemkomst fanns det biffar i kylen, bara att värma till middag. Nu sitter jag i fåtöljen och tittar ut.......på solen, igen.
Om några timmar är det så dags för stormatch.........
Vinner rätt lag.......??
 
Förlovning i Oskarshamn
 
Läkt....men med bestående minne.
 
Påskpynt  och odling...........
 
Även loppisen hade pyntat........
 
Som avslutning: En udda växt från Spanien.......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0