Inte denna gången heller.......

......blev det någon kosing eller andra vinster på bingolotten.
Men varför bryta en tradition tänker jag.........till jul (eller midsommar kanske) försöker jag igen. 
Det var skönt att åter sova i sin vanliga säng och det gjorde jag bra.
Vaknade så till en annandag, fint väder med spegelblank sjö, men ett förfärligt "kacklande" av diverse fåglar (småvarianter, måsar, canadagäss, samt kajor och skator).
Maken tog en promenad i solen, mitt på dagen idag och jag gjorde först ett besök på loppisen, där en del slank med hem.......och sen till dygnsbutiken, samt pizzerian.
Till middag idag serverades ett val av pizza och kebabtallrik. Med facit i hand, hade det räckt med ett av alternativen, men nu finns det pizzabitar kvar att ta till kvällsmat. 
Snart en kopp kaffe i solen med lite tilltugg från loppisen. Sen skulle maken dra till Tibro och kolla Fagersanna IF-fotboll.
Hittade en påse gamla gurkfrön, har petat ner dessa i en kruka. Vi får se om det gror något........
Ja nu fryser man inte direkt, på vare sig altanen eller i glashuset.
 
Fick påsk-godis av syster..... marsipanen åt maken gärna. Vita Toblerone får sonen.....
 
Annandagen startar med spegelblank sjö.......
 
Take away....."smörgåsbord"........till middag.
 
Ny fin dekoration till gästhusdörren....... från loppisen idag.
 
Eftermiddagsfika i solen......
 
Kan undra vart planet är påväg.....och kommer ifrån.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0