Så kan det gå.........

.......när man tror att man är klar med en liten snabb-dammsugning, att sladden svänger till och slår min "fabror Hans-lampa" i golvet med en smäll och glas-splitter blandat med keramikfot-bitar täcker delar av golvet i hallen, sovrummet och vardagsrummet. Istället för omgående frukost med tillbaka i sängen, blev det lite andra göromål....... en lång stund.
Vis av fingerskadan, såg jag till att ha kraftiga trädgårdshandskar på mig innan plockandet (före minutiös dammsugning.....igen) tog vid.
Maken hade redan åkt till enmila-vandringen, men kom (naturligtvis) hem mitt i röran, för att hämta ett bord........
Som belöning fixade sen Inga en helt ok frukost till mig iallafall, att slutligen intaga i sängen.
 
Både handboll och fotboll tittade jag på igår kväll, medan maken var ute och gick......i väntan på "Let's dance" för mig. Medan han föredrog ett bad vid återkomst.
Handbollsdamerna vann sin landskamp enkelt, men barnbarnens Tottenham delade poängen med Brentford. Det gjordes inga mål alls i den matchen.
Inte förrän imorron (sen eftermiddag) är det "riktig match"....... Liverpool-derby mot Everton. 
Hann faktiskt även med att fixa till "nya" gardinen och sätta upp den som ett färgglatt vårtecken.
Verdi Rosa (från Bosca) hette den italienska "champagnen", vi drack av i fredags.
Fanns halva flaskan kvar (med betoning på fanns) vid kvällens början, men med nöje tog jag mig an resterande innehåll. Riktigt (farligt) gott var det och hur den fått ligga kvar i kylen oöppnad sen januari......är nu en gåta. Tur det inte fanns mer..........hahahaaaa.
 
Vid hemkomsten efter enmila-vandringen fick maken ta sig an grillpremiären, medan Inga "sprang" ut och in för att fixa tillbehören. 
Sen ringde jag reskompisen och frågade om vi skulle ta en tripp till påskliljorna i Fagerås på tisdag. Det tyckte hon var en bra idé, så jag har då "bokat bilen"......heldag.
 
Inte så "pjåkigt".......för bara en "tjuga". 
 
Provade också min införskaffade klänning (ny)......som är skön.
 
Färgrik avslutning på lördagen.......
 
Jodå........så kan det bära till.....när man städar lite.
 
En försenad frukost var gott efter allt extrajobb.
 
Sädesärlorna har kommit för säsongen.....
 
Grillen har krupit ur sitt vinter-idé........
 
......violerna sticker upp och där skymtar även smultron.
 
Många påskliljor finns det i olika krukor.......
 
Till sist: En "skränfink"...........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0