Snöovädret fortsätter.......

......även idag och då tog jag beslut om att avstå symöte i Skövde. Detta eftersom jag inte anser det försvarligt att ge sig ut med sommardäck i slask och snöfall.
Ju längre kvällen går blir jag stärkt i mitt beslut. Bara en tur till postlådan för en stund sedan var väldigt slaskig och hemkommen var kappan bra blöt.
Trots det kraftiga snöandet gick maken nyss ut på promenad. "Dränkt katt" är väl att vänta .......vid hemkomst.
Men dagen började med att Inga återigen gjorde en ordentlig frukost: Ägg, macka, nypressad juice och kaffe. Sen fick tvättmaskinen jobba igen.........
Inga stekte några portioner lever (till frysen och min lunch på lördag), samt gjorde en chili con carne till middag. 
Ikväll har hon dessutom fixat lite biffar av den köttfärs som var kvar i paketet.......... att äta imorron.
På grund av det motsträviga vädret, får paketen vänta på avfärd .....men bara till imorron förhoppningsvis.
Kollade lite på svenska damernas kvalmatch, men 15-0 då är det ju inte ens spännande.
 
En "klassiker"......makrillmacka till kvällsmat igår, med varm choklad.
 
Lever och chili con carne, samsas på spisen.......
 
En frusen and fick några nävar frön....men plockade bara ur solrosfröna.
 
Inte världens vackraste biffar.....men godaste? Vi får se imorron....
 
Det mulnar mer och mer, sen ökar snöflingorna på i storlek......
 
Vi tar lite Spanienblommor som avslut. Där snöade det ju inte iallafall.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0