I väntan på......

.....utlovat oväder, håller vi tillgodo med soligt väder. 
Till frukostkaffet "fick" jag återigen en god saltgurkemacka och det kommer att serveras stuvad spenat med tillbehör som lunch, sa Inga alldeles nyss.
Den påbörjade bläckfisken avslutades under gårdagskvällen och idag fick även jag min pension............
Dammsugaren står i sitt hörn och tjatar om lite motion, så får väl tillgodose det behovet innan jag assisterar Inga....... gällande matlagningen. 
När vi ändå höll på........kokade Inga tomatsås (med basilika) av de stora tomaterna från växthuset.
Att frysa och ha som pizzagrund framåt vintern........
Då har vi ätit.....ute på verandan, ackompanjerade av åskmuller någonstans i fjärran och så lyckades grannen igen........ att köra gräsklipparen den här gången, då vi åt.
Ingenting som irriterar eller stör egentligen, men blir så full i skratt över att tajmingen är "spot on" med våra måltider. Kanske är vi som inte följer gängse rutiner?.......och om så vore, vem bryr sig.
Jag kan "som hämd" slamra lite extra med soptunnan när jag slänger kassar runt midnatt........... vilket inte är direkt ovanligt. 
Mulnar mer och mer ute, så vi får nog ta fika i glashuset. Nä, vi hann dricka kaffe på verandan, men åskan mullrar allt närmare.........
Men nu har himlen öppnat sig och vätan vräker ner........och så blev det strömlöst en stund. Då passade teven på att ta extraledigt, när väl strömmen kom tillbaka. Men nu är allt tillbaka. 
 
Här är den spräckliga nykomlingen........
 
Dagens goda middag.........
 
.......och här är vår skörd av King Edvard, en halv hink blev det. Smakar på den imorron. 
 
Hemlagad pizzasås från egen skörd.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0