Loppis-dags.......

......kände jag att det var idag igen.
Efter att ha ätit en bra frukost tog jag med diverse återvinningsklara förpackningar och en stor kasse tidningar, i bilen och åkte iväg.
När dessa var "avpolleterade" fortsatte jag in på loppisen, för att se om där fanns annat att bära hem.
Visst fanns dä' det, lite av varje som vanligt.
Dessutom träffade jag en fd. jobbarkompis att byta några ord med och sen även en symötes"medlem".
Hemma fixade Inga till fisk i folie med dillmajonnäs, till våra egenodlade potatisar. 
Har precis kollat barnbarnens lag Tottenham vinna sin match idag.
Liverpool spelar inte förrän måndag kväll.............
En eftermiddagsfika på verandan med maken och en runda i trädgården på det, för att se om det blir några pumpor och druvor som mognar. En del skrumpnar bara, men något kan det nog bli.
I växthuset är det mer gurka på gång och gott om tomater, från helgröna till mogna och klara. 
Även paprika finns........
Till kvällsfika ska jag testa att återskapa "tostadas", dvs. rostade baguetter med riven tomat, salt och olivolja på.
 
Gårdagskvällens hantverksnöje.......
 
Lördagens frukost.......
 
Fisk-middag.......
 
"Mini-grottor" från loppisen till fikat......
 
Iallafall en pumpa i landet som verkar växa och må bra......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0