Lova går ju bra.......

.....men att hålla det sen var det värre med, angående sonens väska. Så fortsatt utan hans väska börjar de en ny dag i Rom........
Här i Fagersanna regnade det en hel del igår kväll och jag var ute framåt midnatt med en sekatör och mördade......just sådana sniglar. Fyra stora och en liten hade krupit fram bredvid altanen och sekatören ligger i skänklådan precis vid dörren. Snabbt gjort, men värre att tvätta rent "mordredskapet" efteråt.
Idag blåser det en hel del, men middagen avklarad i glashuset för en stund sedan.
Maken ska på "onsdagsblues" i Hjo nu i eftermiddag (16-19) och jag hakar på, som chaufför.
Inte för att lyssna på musiken, men affärerna är ju öppna och så kan jag passa på att titta in till syster.....om hon är hemma.
Hon var hemma, men måttligt intresserad av mitt besök. Dock tillbringade jag ändå en timma med att dricka kaffe och med assistans av assistenten i tjänst, hålla en konversation igång.
Därefter Hem&Hobby........ lämnade butiken en kasse rikare, men det blev några hundra mindre på kontot.
Vidare till Bellevue där maken fortfarande fanns. Valde att gå en kort promenad i Stadsparken i väntan på att eventet skulle ta slut. Sen tog vi varsin glass i Hamnen, innan hemfärd.
Nu åter i fåtöljen och tittar på alla foton sonen lagt upp från Rom.............
Lotto-dragningen (medan vi var på resande fot) slutade med 80 spänn på Joker, till mig själv.
 
Schnitzel till middag........
 
Här satt maken och lyssnade i tre timmar........
 
En vy ut över Vättern.........
 
......och en till, nu ner mot hamnen.
 
Så slutar vi Hjo-utflykten med en päronglass.....hos Moster Elins.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0