Promenadtajm......

....... för maken, som funktionär. Vilket föranledde honom att kliva ur sängen okristligt tidigt (enligt min åsikt) och fara iväg.
Väderprognosen hade ju utlovat rikliga mängder regn men detta uteblev, lyckligtvis för arrangörerna.
Maken lade upp ett foto på "Fejan" från sin tilldelade kontroll, den nyrenoverade grillplatsen på elljusspåret.
Jag var ute vid nio på verandan och såg iallafall två personer (med stavarna i högsta hugg), kliva på bra utmed gångvägen nedanför .....vid sjön.
Jag föredrog dock att gå tillbaka in och be Inga om en ordentlig frukost, vilket hon glatt serverade.
Därefter (när maten sjunkit undan) tog jag med mig sekatören på en sightseeing i trädgården. Startade dock med att kratta ihop två högar nedfallna äpplen först.
Inga rannsakade sen frysen och hittade "mormorsbiffar" med sås, vilka slank ner ganska lätt tillsammans med andra tillbehör då det blev tid för middag.
Maken gick på lokalfotboll. medan jag kan kolla Tottenham på teve om en stund. Men innan han promenerade iväg, var vi tvungna att fika......sa han. 
.....och visst fanns det tilltugg i frysen, precis som han antog. Ganska behändig den där Inga emellanåt. 
 
Trolsk skymning igår kväll........
 
Nu har hen snyggat till sig och flyttat in i resväskan till de andra........
 
Extra vackra pumpablommor i landet idag.......
 
Därnere skymtar två vandrare, under överinseende av Snögubben..........
 
Min frukostbricka.......
 
.....och så var det middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0