Skönt att åka bil.........

......i värmen, med AC påslagen. Kompisen och jag startade från Fagersanna vid tio och strax före fyra har vi nu nått målet för dagen. Hotell i Lund var det och på resan hit ner stannade vi för (min) frukost i Skillingaryd och lättlunch åt vi i Markaryd,
På Burger King blev det en burgare, beställd i sån där "peka-meny" och hämta ut ett beställningsnummer efter en stund. Är ganska irriterad på dessa nymodigheter, men fick iallafall sätta igång pekandet om vi skulle något. 
Åkte sen en bit med påsen och stannade i skugga vid en sjö i Vittsjö. Naturligtvis fanns inte allt vi pekat på med...... ingen mjölk till kaffet eller socker, kunde hittas i påsen.
Gick väl ändå......något bättre för min del än kompisen, som saknade mjölken, men hade iallafall "snott med sig" dubbla sockermängden, från förra stoppet. Så bara halv "katastrof".
Sen var det dessa j....la parkeringsappar, vid hotellet. Fanns en maskin för kort, men den var ur funktion, jag har inga appar av sådant slag, men om jag haft hade de säkert inte varit gångbara. Försökte ringa ett av numren på skylten, men den pausmusiken ledsnade jag på efter fem minuter.
Gick till hotellet och de hade platser utanför att betala för, så nu är den irritationen stillad.
Utanför där stod också en holländsk Skoda.....med takbox, hur många sådana finns i Lund tänkte jag, eftersom våra vänner har en liknande bil. Men visade sig att fler i Holland har precis den kombon.
(Visste nämligen att de skulle övernatta runt Lund, innan färjan den femtonde........)
Nu väntar vi på att få gå ner och äta kvällsmål.........
 
Kvällsmat i knä't igår..........
 
Frukost i Skillingaryd.......
 
I väntan på en påse mat......
 
"Falskt alarm".........tillhörde en annan familj.
 
Ny gardinupphängning skapad.....för att få så mycket frisk luft som möjligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0