Söndag igen........

........ och inte särskilt mycket har hänt här idag.
Blev dock ordentlig frukost, med kokt ägg och sen gjorde Inga kålpuddingsås till middag. Därefter satte jag mig och "pillade" med barnbarnens kjol, respektive shorts som jag försökssydde innan de kom hit senast. Inget av plaggen passade riktigt. Kjolen har fått två nya våder och är nu åter klar......... medan shortsen (som grabben provade, var för korta bak : "Men de passade nästan"......sa han) är lite trixigare att förlänga. Får se om jag lyckas.......
Lite ansning i trädgården är också utförd och de ärtskidor som blev kvar efter fåglarnas kalas med påföljande "inburnning" har tagits tillara och ska bli serverade till middag framöver.
Den megastora tomaten, är förvandlad till tomatsås att ha på pizza.....troligen till middag imorron.
Inga experimenterade lite med ett av de päron som finns i kylen och rev det att ha som innehåll i ett pajskal. Serverades till kaffet med vaniljsås.
Blir snart lite kvällskaffe till Maria Wern på dumburken.........
 
Jodå.....ordentlig frukost blev det allt.
 
Kollat in denna ett tag på loppisen. Igår halva priset, då slog jag till.......
 
Kålpuddingsås till middag.....
 
Inga "slängde ihop" några biffar också, då hon ändå var igång......
 
Päronpaj........smakade inte så mycket. men med vaniljsås går allt ner.
 
Nu har denna stora tomat, blivit sås till pizza imorron. 
 
Till sist en bild på Spumante-flaskan (från oss) de avslutade sin Rom-vistelse med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0