Telefonen ringde.......

......frampå förmiddagen. Det var svåger och svägerska, som åkt på husvagnssemester och tänkte sig hitåt......imorron.
Ja inte skulle vi göra något, utan det passar utmärkt med besök lagom till tisdagslunchen.
Annars idag gjorde Inga pizza till lunch och sen kunde jag (mätt och belåten) åka och proviantera......mer mat. 
Medan jag gjorde detta, passade maken på att motionera först röjsågen, sen häcksaxen och så fikade vi de sista kvarvarande körsbärsmuffinsarna från frysen.
Då var det dags att göra nya........sa jag till Inga. Hon fattade vinken och nu är en ny plåt klar att delvis bjuda på imorron till kaffet, men också fylla på i frysen, till fler gånger. 
Sent igår kväll landade så sonen med fru efter sin honeymoonresa och idag börjar iallafall han att jobba igen.
Har även gjort klart ändringarna på både kjol och shorts. Nu får vi se......... kjolen lär funka, men shortsen är mera tveksamt. Kanske duger de bara till ett gott skratt.......och sånt behövs ju också ibland.
Ska strax se efter om posten försett oss med några försändelser, men kollar en stund till på Mandelmanns först............
 
Egna tomater och gurka till frukost..........
 
Varsågod......sa Inga.
 
När jag kom hem från shoppingturen, var maken i full mundering.
 
De nya bakverken står och svalnar.......... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0