Vad tog jag tag i då?

Ja inte var det något revolutionerande, men lite gamla papper blev iallafall bortrensade.
Sen paketerade jag en försändelse att skicka till ett snart årfyllande barnbarn och de omgjorda kläderna till småsykonen..........adresserat till deras mor att fördela.
Sov sedan gott, då jag till slut hittade sängen och imorse serverade Inga två rostmackor till frukost.  
Lite senare åkte maken och jag till rörmokaren i Tibro och förmedlade vad han skulle bidra med i renoveringen av badrummet.
Skickade iväg det stora brevet, handlade på COOP och försökte sen köpa en salva på Apoteket, som naturligtvis var slut och restnoterad. Men fanns en likartad de föreslog, så den fick det bli........
Ett stopp till för hämtning av ett garnpaket, som anmälde sin ankomst imorse.
För tyckte jag behövde lite mer (flerfärgat) bomullsgarn till bläckfisktillverkning. (Hahahahaaaa....)
Till middag blev det rester från igår.........
Men först fick vi släppa ut en fjäril som förirrat sig in i köksfönstret.....ett påfågelsöga.
Nu har vi fikat och maken åkte nyss på bluesmöte i "Labbås".
Jag sitter i fåtöljen och kollar Mandelmann, efter att ha öppnat posten. Där fanns ytterligare beställda saker med idag, hela lådan var proppfull. Ett stort brev med en framtida present bland annat.
Snart, snart, ska jag testvirka en "bläckis" i det nykomna garnet...........
 
Igår passade flera plan på att passera........
 
Brev påväg till huvudstaden......
 
......och skolan byggs vidare.
 
Så också fler och fler hus som dyker upp på åkern..... ett stenkast därifrån.
 
Nu är den utsläppt i friheten igen......
 
.........så också den här "besten" av okänd art.
 
Igår stek med sås, idag pyttipanna på resterna.
 
Nyanlänt garn........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0