Bättre sent än.........

......aldrig, kan man sammanfatta Blunds ankomst inatt. Men till hans försvar kan anföras, att han stannade ett tag in på förmiddagen iallafall.
Med andra ord är undertecknad nåååååågot mindre trött idag.
Till kategorin bättre sent än aldrig, kan jag även lägga tömning och "arkivering" av min träningsryggsäck, som stått oanvänd i hallen sen anno dazumal. Antal år?........ingen aning, but longer than I care to remember......and admit.
Flera år sedan jag avslutade gymkortet och långt innan dess, slutade jag besöka etablissemanget.
Jaja......jag får hålla mig till mina 4000 steg/dag (snart treårs-jubileum) och en eller annan städrörelse, som jag klarar av. Ett fönster putsat idag, så att man kan se julgranen klart därute i glashuset.
Den fula granen vi "räddade", som ska få hjälp att bli vacker (hmmm..... mission impossible) av barnbarnen när de anländer någon dag före julafton. 
Inga bjöd på hemlagad pizza igår kväll, där hälften av degen fick övernatta i kylen, för att idag bli en mini-limpa. Har precis smakat på en skiva till kaffet, resten fick krypa in i frysen ett tag.
Från frysen tog Inga fram en portion hemlagad köttgryta och kokade lite ris till den, för att servera mig till middag.
Nu åter fotboll. Igår slogs min andrahandsfavorit Holland ut, så nu får jag hoppas att England håller.
Men det lär bli väldigt svårt mot Frankrike........värmer just nu upp med ett Ronaldo-fritt Portugal, som spelar mot Marocko.
 
En välkomnande lykta utanför frisersalongen........
 
Lite "fuskskottat" blev det efter besöket hos frissan.
 
Min pizza från igår, en tredjedel har jag kvar till lördagsgodis.......
 
Min nygräddade mini-limpa..........
 
Inbjudande väder......men jag har stannat inomhus, förutom vid påfyllningen hos småfåglarna.
 
Köttgryta och ris, med hemgjord gélé.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0