Det blev sämre.........

.......så maken hoppade över sitt besök, nu får vi se när han får ny tid istället.
Han "valde" att ligga hemma med adderad huvudvärk, men det verkar vara hanterbart så långt.
Inga kom igång så småningom och har gjort "mormorsbiffar" till middag. Räcker nog även imorron.
Smart av henne att ge sig en dag ledigt, från matlagning.
Jag tog mig i kragen och gick en promenad till återvinningen. Testade faktiskt att gå i sandaler. Kändes bättre än vinterkängorna, greppmässigt. Men blir det mer snö än vad vi har nu, funkar det inte längre.
Man blir lite blöt om tårna........
Har snöat en del under förmiddagen men slutat nu, hoppas det förblir så. Inte lika kallt längre heller, men tillräckligt.
Visade sig att jag stod ute på altanen och frös helt i onödan igår, för inte ens det avlägsna mullret jag hörde, var några JAS-plan. Den flygningen var visst (som vanligt?) inställd.
Många julfilmer finns det att se, de flesta är bekanta. Dock är det ett tidsfördriv man som pensionär kan ägna sig åt, såhär års. 
Då var Messis Argentina klara för VM-final, blir det Frankrike eller Marocko att möta? Min gissning är de första. Vi får se ikväll..........
Får nog bli en promenad idag också, innan jag parkerar i fåtöljen för resten av kvällen.
 
Hittade ett enkelt recept igår kväll, så gjorde en köttsoppa att värma oss med.
 
Det var blå himmel.....en kvart ungefär, nu mulet igen.
 
Dagens portion och morgondagens biffar i skålen bakom.
Trackback
RSS 2.0