Det kom ett foto.......

........på Facebook från USA, eller rättare sagt ett inlägg med flera stycken. Motivet var en fem månaders flicka i en tröja......en Pippi-tröja (i alternativ färg...) som jag stickat och skickat över till hennes första jul.
Det var kul att den blev uppskattad.
För övrigt verkar flertalet ivägsända julbrev ha kommit fram dit de skulle, i bra skick. 
Har kommit både bilder och tackmeddelanden, senaste veckan.
Efter äten frukostmacka till kaffe runt halv elva, plockade jag på mig varma kläder, skrapade bilens rutor och åkte till Tibro.
Det var nämligen så tomt i kylen att det "ekade". Men det är nu någorlunda avhjälpt.
Bytte kock till dagens middag, fick bli Findus den här gången. Ja -jag blev väl mätt, men inga Michelin-stjärnor utdelades...... 
Strax efter halv tre klev maken in, med en hög post från lådan. (Där fanns ingenting strax före halv två när jag kollade). De första julkorten för året var med. Nån timma senare stekte Inga lite pannkakor, att förstärka vår lekamen med. Fick bli istället för eftermiddagsfikan.
Var ute och "halkade" till brevlådan med ett brev, men nu är det bara fåtöljhäng som gäller resten av kvällen.
 
Tre ljus tända i Tibros adventsstake.........
 
Vad kock Findus erbjöd.......
 
Behövde "pimpa" med lite ljus på entrébordet tyckte jag.........
 
Några pannkakor blev det.......
 
.....och de första julkorten har kommit.
 
Här en bild på att det kommit fram (helt) till USA.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0