Det passade inte .......

......... herr Blund heller, att jag tog upp problemet om hans närvaro.
Istället för att bättra sig, surnade "gubben" till och uteblev helt denna natt.
Men då det pratas om att det är billigt att tvätta nattetid, fick det bli lite sånt, samt en del ommöblering osv.
Några få timmar under morronen slumrade jag till, får försöka trötta ut mig inför nästa natt istället. Antar att jag somnar i fåtöljen till fotbollen under eftermiddagen, så har satt väckning på telefonen för att inte missa min klipptid.
Det har snöat mest hela dagen, men har inte kollat hur illa det hunnit bli och det skulle ju sluta efter två.
Vi får innerligen hoppas att så blir fallet, för skotta funkar inte.
Sopa trappan går bra, men inget mer........blev bilen också, samt borstad gång fram till den.
Ska inte åka med den idag, men lika bra att ta bort det som samlats (ca 5-8 cm uppskattningsvis).
Kock Dafgård fick även idag laga maten: Kåldolme med tillbehör......
Alla sängar har fått en "juluppdatering" och nu är nästa tvättmaskin klar att assistera........
Än har jag inte somnat............
 
Såg en italiensk film igår......så blev tomatsås från frysen till spagetti, som kvällsmål.
 
"Julbäddat"........
 
Samtidigt i huvudstaden, "tränar" Ia på att klä granen......så vår blir fin sen också.
 
.......och sen åt de fiskpinnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0