En dag till.......

.......i hostandets tecken. Men hyfsad natts sömn fick jag ändå. 
Soptunnan är tom, så nu kan vi fylla den med julavfall. Ja inte julklappspapper och kartonger, dessa kommer det att bli så mycket av att det inte får plats. Här kommer det att bli flera anledningar till återvinningspromenader, framöver.
Men om hushållet utökas med 6-10 personer under helgen, lär det bli en hel del mer att slänga i tunnan iallafall.
Igår kväll åkte jag till kompisen med en paket och skickebud (via tomten) till två adresser.
Till middag blev det en potatisgratäng med smulad chorizokorv på. Hur den smakade får jag fortsatt fråga maken om. Men har haft en del fragment av lukt- och smakupplevelser idag.
Bara att hoppas på mer sånt nu då........
Satte en bröddeg för en stund sedan och ska strax baka en sats till av brödkakor. Får hoppas att det finns utrymme i frysen........
Till sist: INTE en dag till.......med mera mörker, för idag vänder det åt rätt håll igen och blir ljusare.
.....och hur många dåliga julfilmer finns det??
 
Här är det ena innehållet, hon var snäll och förmedlade, då jag inte åker runt i stugorna just nu precis.
 
Chorizo-gratäng...... var väl sådär, sa maken.
 
"Kakburken" är full med julgodis, men hur länge......?
 
Julklapparna har flyttat......står numera under "serveringsbordet" i vardagsrummet.
 
.........och dagarna minskar, meddelar "Snowman".
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0