Lika bra......

.....att handla vörtbröd hos Bagar'n, tänkte jag då jag i annat ärende klev in dit.
Där låg två glänsande limpor sådant bröd i en korg, varav det ena väntat på min ankomst kändes det som. Blev även ett rågbröd, några (till) marsipantomtar att ha på jultårtan och det fanns en bit räktårta till mig som fredagsmys. Maken avstår gärna sådan och han ska på blues och julbord imorron, så då kan jag festa loss idag istället.
Innan jag kommit så långt, var det hönökaka till frukostkaffet och en tur till Skövde för shopping i två lågprisaffärer och hämtmat med hem till middag (thai).
Mätt och belåten, har jag nu plockat undan kassarna med inköpen.
I postlådan låg min långkofta (Black Fridayfynd till julafton) i en vacker grön färg för bara 129:-, nöjd.
Snart fotboll igen och till kaffet blir det vörtbrödsmacka .....och varsin Hollands-chokladbit.
Inatt skötte sig herr Blund hyfsat, vi får hoppas han fortsätter på den vägen nu.......
Men finns ju annat att irritera sig på.
Köpte en sak på Tradera, väntat länge på leverans och skickade fråga till säljaren. Var skickat sen länge.....sa hen. Ringde kundtjänst Posten för att få tala med mitt utdelningskontor. Så dum var jag........ nej vet ju att ett vanligt brev inte går att spåra, men prata med sitt postkontor för att fråga om det kanske var aviserat och avin kommit bort gick INTE för sig. De fick inte lämna ut telefonnummer och kunde inte koppla. Tack för ingenting sa jag då och ringde min kompis som precis gått i pension. Hon hade ett telefonnummer (som jag nu också har.....hahahaa) så jag kunde ringa fd. kollegor. Bra bemötande, men ingen lösning........ än iallafall. 
Jag får avvakta nästa vecka och se nu då, för nog tror jag väl på att hen har skickat det....eller.
Kontentan: Ingen riktig Post längre och det var bättre förr. Service hette det på den tiden.
 
Frysen har fått sin del och nu ska vi smaka på resterande........och tomtarna får vänta på tårtan.
 
Dagens fika-tilltugg.........
 
Den som väntar på nå't gott...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0