Och jag hostar på.........

........framförallt då jag lagt mig och ska försöka somna. Hjälper inte särskilt mycket att försöka "halvsitta" heller.
Vad smakar maten? ja den frågan är omöjlig att besvara.....för min del. Ej heller vilka dofter det finns i min omgivning. 
När jag efter sömn i flera småperioder (natten igenom) vaknade, hade klockan sprungit iväg till elva.
Fick då bli smaklös macka till doftlöst, nybryggt kaffe som frukost.
Hamnade vid teven med en "jättebra" (hmmmm.....) julfilm. Plötsligt ringde det på dörren.....
Snabbt på med riktiga kläder (vann den kampen över maken...) och öppnade.
Därute stod elektrikern, med en starkare säkring att montera för makens kontor. Han var givetvis välkommen och det var snabbt utfört. Han blev mäkta imponerad över att vi redan fått både ny diskmaskin installerad och skadeersättningen från Folksam, redan på kontot.
Skulle skicka sin räkning snabbt, så vi kan få den också vidare till försäkringsbolaget, för utbetalning av merkostnader (fel-letningen).
Åkte efter en "smaklös" middag, för att proviantera, skaffa hostmedicin och hämta ett paket.
Eftermiddagsfikat: Slät kopp för min del och bulle till kaffet ....tog maken.
 
Påbörjad julmöblering........
 
Fanns lite potatismos kvar till fläskötts-skivan åt mig, maken fick stekt potatis.....
 
"Villhövde" tre av dessa, så ropade in auktionen billigt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0