Ommöblering och luktsinne........

.......eller snarare brist på det sista, fick mig idag att börja fundera på om det inte kan ha varit covid som han släpade med hem.
Känner ingen lukt eller smak för tillfället och hostan kommer periodvis, men det halsonda verkar ha gått över.
Vi gav oss på att möblera om lite och ta in några bord, för att förbereda inför julgästerna.
Är inne på femte dagen av förkylningen, så där ska väl smittorisken försvinna till torsdag iallafall.
Men fick säga nej tack till fika hos grannen idag och ringde reskompisen och flyttade fram morgondagens inbokade julfika, till mellandagarna.......för säkerhets skull.
Annars har jag chattat med Tradera och påtalat det fräcka i att säljaren har mage att lämna negativt omdöme på köparen (mig) när varan inte kommit fram och jag är missnöjd med detta.......
Fick medhåll i min åsikt, men som jag redan visste kan de inte agera. Dock är utebliven leverans anmäld och det föranleder extra koll på säljaren. 
Maken tyckte vi skulle fika och så blev gjort, men jag uppskattar inte Ingas bullar (från frysen) lika mycket som han.
Inte bara pensionen kom in på kontot idag, utan också ersättningen för den trasiga diskmaskinen från Folksam. Dessutom kom killen halv elva, installerade den nya och tog med sig "den gamla skiten".
Så nu får vi testköra en ny (med 5 års garanti), ska bara fylla den med disk först.  
 
Gamla skiten är borta.......
 
.....och nya maskinen snart på plats.
 
Jag gråter inte över töväder.........
 
Det var två "galningar" som åkte långfärdsskridskor på sjön vid lunchtid.
 
Föga inspirerande middag, men lite mat i magen.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0