Test och tvätt.........

........får rubriken bli idag.
Test för att jag inte kan korrekturläsa innan jag publicerar inlägget på bloggen och så får vi se om länken funkar. (På telefonen går det bra, men inte från min dator).
Tvätt därför att bilen idag fick sig "ett bad" i en biltvätt, med anledning av besiktning imorgon.
Det är inte varje vecka som Kia bjuds på bad, då vi är lite slöa på den fronten.
Medan maken slog följe med Kia och efter "badet" bjöd henne på bensin också, plockade jag en varuvagn halvfull med förnödenheter.
Ganska bra tajming, då vi var klara ungefär samtidigt. Gjorde även ett besök hos Blommans för att bunkra ytterligare en 5 kg-säck potatis, då bärare fanns med idag. Där blev det även en flaska "lokal"-glögg och en påse tilltugg till den.
Innan vi åkte till centralorten, serverade Inga "nödproviant" till middag: Pastasås på burk med skruvade makaroner, som ingen av oss jublade över direkt.
 Köpte varsitt wienerbröd till eftermiddagsfikat och nu får det väl bli en del fotboll vidare .........
 
Här i mitt syrum står hela "paraden" med alla de klara klapparna.
 
Blev en skål ostbågar igår kväll.......
 
Nödprovianten.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0