Apropå skridskor........

........är det idag 47 år sedan vi förlovade oss.
Vad har det då med skridskor att göra? Jo vi hade fått två biljetter av en jobbarkompis till Sprint-VM på skridskor, som gick av stapeln på Ullevi. Där blev det väl inga svenska medaljer men vi bytte ringar, skålade i varm choklad och åt ostsmörgåsar iallafall. 
Idag har vi ännu inte gjort något väsen av dagen, men Inga bjöd på köttgryta med ris och broccoli till middag och strax ska jag åka till centralorten, för att inhandla diverse ätbara varor att fylla på med.....
Satte mig efter tolv igår kväll och fick ordning på god man-redovisningen. Nu är det bara några verifikationer att vänta på i posten och en renskrivning. Sen är planen att besöka mina gamla arbetskamrater, för att nyttja deras kopiator innan jag skickar in det.
Får väl "muta dem" lite också............
Har nu varit på inköpsrunda och det blev även två bakelser att fira av förlovningsdagen med.
Maken anlände hem lagom till kaffestunden och har nu fullt upp med att planera för sitt förestående köp av en skivspelare (modell "förr i tiden") med tillbehör.
Själv har jag landat i fåtöljen och väntar på Mandelmanns..........
 
Dagens middags-gryta med tillbehör ............
 
Solen påväg ner, då jag startade min tur.....
 
Månen uppe när jag åkte hem.....
 
.......med bi.a. dessa till kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0