Maraton ........

i fotboll, bjöds vi som såg Carabeo cup-finalen från Wembley igår.
Väldigt underhållande spel, men trots detta 0-0 vid full tid och 0-0 efter förlängning. Då skulle det avgöras med straffsparkar. Efter tjugo straffar (ALLA utespelare) hade INGEN missat.
Då återstod de båda målvakterna. Liverpools andremålvakt (spelat alla matcher denna cup) var först och satte säkert sin straff i mål, men sen så.......... Chelseas målvakt missade målet och sköt bollen långt upp på läktaren.
Slutresultat: 22-21 och som Liverpool-fan (jag ......och många fler) var man inte ett dugg ledsen, för över tre timmars underhållning med sådant positivt resultat. 
Måndagen startade sen med att maken tog bilen på utflykt till Hjo, för att flytta/bära ljudutrustning inför morgondagens blues-event på Bellevue hotell.
Solen vaknade framåt förmiddagen och jag kom ur sängen, så också sängkläderna som ville på "spa".
Inga serverade "experimentbiffar" med stekt tärnad potatis-lök-persilja till lunch.
Blev därefter en stärkande tupplur i fåtöljen, innan jag åkte på provianteringsresa till Tibro.
Nu har maken promenerat klart och jag har för en stund sen fyllt på i både kyl och "skafferi".
Vaniljmunk till kaffet (slängde Inga med i affären) och nu har vi ätit varsin hemmagjord hamburgare.
Jag vid teven och maken vid hockey på datorn............
 
Lite att fira.....mitt i all bedrövelse 
 
Min fina ros jag fick av bonusdottern med make i förrgår.......
 
Dagens middag.........blir samma imorron.
 
Burgare klara......en levererad in till maken vid datorn, den andra åt jag nyss vid teven.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0