Plötsligt möte........

.....med ett stort rådjur........ blev det nästan idag. Var ute i trädgården på eftermiddagen och gick några varv, plockande en del ikringblåsta grenar.
Då jag kom runt knuten på skjulet och gick upp på verandan, brakade det till och nedanför i slänten där stod ett stort rådjur och glodde på mig en sekund. Men strax satte det iväg nedför slänten i stora hopp och försvann bort mot badet. Det hela gick så snabbt att jag inte ens hann få upp mobilen och föreviga besökaren.
Innan dess hade vi hunnit med att äta både frukost (i hyfsad tid) och middag runt två.
Idag testade jag att göra köttfärssås á la kompisens "recept": kryddat med ingefärste och kokt i kokosmjölk. Maken tyckte den var helt ok, men jag var väl lite mer tveksam.
Nåväl omväxling blev det på smakerna iallafall. 
Medan jag experimenterade med dagens middag, gjorde Inga ett säkert kort till morgondagens.
Då blir det kålpudding...............
Muffins och kaffe är intaget och lottodragningen är klar, som vanligt med dålig utdelning (dvs. inget).
Så har vi gratulerat en femtioåring. Bonusdotter två (i Alingsåstrakten) fick en swish-hälsning i morse.
 
Nybakt bröd till frukostmackorna......tack Inga .
 
Middag.......
 
Kålpuddingen klar.......
 
Här nere vid buskaget kom hen gående......... rådjuret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0