Släpa skåp.........

...... blev det under tidiga kvällen. Lika bra att få det gjort.
Först "evakuera" stora hörnfåtöljen ut på vardagsrumsgolvet och sen ta bort allt löst ovanpå de två skåpen. Därefter tog vi hallmattan och drog först skåpet med alla svarvade morfarsgrejer, sen det något mindre, innehållande snögubbar. Visst var det svettigt, men förvånansvärt enkelt ändå.
Då var det bara att damma och ställa iordning...... resten, samt flytta undan makens hockey-tavla till hans kontor.
Många steg fram och tillbaka blev det och slutligen hade jag under dagen tillryggalagt sex och ett halvt tusen. Dock lyckades jag göra klart "min bit" av flyttandet och stupade sen isäng redan vid midnatt, sov gott........och länge.
Fixade några mackor med kaffe och dåsade vidare i sängen......bra stel, men det var väntat.
Även idag fanns det en annan maträtt från Millners att ta till middag och därefter anlitade vi återigen hallmattan och släpade fåtöljen till kontoret.
Grannen skickade ett sms och vi ska ta en kort promenad om en stund.
Maken har ånyo skottat och ska till Tidaholm på årsmöte ikväll och så var det visst utlovat mer snö framåt kvällningen.......håhå..ja..ja.
Promenad gjord........så även maken, men mycket längre distans för honom.
 
Gårdagens "glashusfika" klar att servera.......
 
Min "nya" vardagsrumshörna" ..........mycket grejer äääääääär det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0