Solig söndag......

.....vaknade vi till idag och inte några direkta göromål att utföra.
Ja det förstås......lite tvätt ville in i skåp och lådor, sen tyckte Inga att kycklinggryta var bra att ha färdiga potioner i frysen av. Därför gjorde jag fyra lådor, att bara ta fram när andan faller på.
Därmed fanns ju ingen middagsmat klar att värma idag, så Inga fick ta sig en tankeställare och kom fram till att spenat, bacon, ägg och panerad potatis borde smaka bra.
Så det bjöd hon på..........
Vid tre anlände så syster med en ny assistent, men det blev ingen lång sittning. I vanlig ordning fick knappt den stackars assistenten dricka ur kaffet förrän syster ville åka hem.
Jo jag hann få min (sedvanliga) present, så nu är jag rustad för nästa shoppingtur till Hem&Hobby.
Tårtans ros fanns kvar och den åt hon gärna till sitt kaffe iallafall, innan återtåget mot Hjo.
Maken gick på promenad och jag strosade ner till återvinningen med två grejer.
liiiite frisk luft blev det, innan finalmatchen på Wembley startar. Bara en knapp timma kvar nu till avspark.
 
Ingas söndagsmeny........
 
De gula tulpanerna blommar fint......
 
.....och "porslinsblomman" trivs säkert här på vardagsrumsbordet, för framtiden.
 
Nu dukat igen, för kaffekalas.......
 
......och såhär ser en "färsk" sextiosjuåring ut. Hahahaaaaaaa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0