Vad äter vi på en torsdag......

.......då vi redan igår "kalasade på" ärtsoppa med pannkakor?
Jo Inga hittade en färdig rotfruktsgratäng i kylen, som hon pimpade med broccoli-ris, baconbitar och riven ost. En enkel sallad serverades till, men det var väl inte den godaste kombinationen hon lyckats med. Iallafall enligt mig, har inte kollat makens åsikt i frågan.
Han är ute på promenad och ska sen dra via Apoteket till möte i bluesföreningen och sen eventuellt shoppa lite på COOP i Tidaholm innan hemfärd.
Liverpool spelade i Champions League mot Inter igår (borta i Milano), men åkte hem med båda poängen (2-0). 
.....och precis nu blev Sverige klara för OS-final i curling.......mot Storbritannien.
Snart en promenad till brevlådan igen, med ett avgående brev.
 
Såg att kyrkan hade ""stickmöten" på måndagar och skänkte sen sina alster till behövande.
Så jag gjorde en genomgång av mina tröjor och sorterade ur sexton stycken nyproducerade, som jag känner kan göra bättre nytta än att bara hänga hos mig.
Ska åka dit på måndag och fråga om de vill ha dem. Men trots "rensningen" finns det åtskilliga fler som fortsatt hänger kvar (minst ett trettiotal....).
 
Gomorron!......en bit in på förmiddagen.
 
Middagen är avklarad för idag.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0