Då var det morrondag..........

.......och alltså dags att göra den uppskjutna "utflykten" till Hjo, med mitt presentkort.
Som vanligt .....kostade ju det jag hade plockat på mig i kundvagnen mer än tänkt och som vanligt varje gång jag har presentkort, fick jag lägga till en hel del.
Ja vad gör man, då man snubblar på ett jättebilligt tyg som absolut skulle passa som gardiner att byta med i glashuset? Då köper man såklart det som var kvar på rullen, eftersom det var precis tillräckligt för två gardiner....... och inte gick på mer än 116 kronor, totalt.
Fler fynd och mer fågelmat, samt diverse därtill....... 
Då blir det som det blir när man lassar upp på bandet i kassan. Men bara bra-ha-saker va' det, jag lovar.
Hemma fanns "kålpuddingsås" klar, sen Inga gjort en insats med billig köttfärs under gårdagskvällen.
Maken hade redan ätit sin middag, då jag återkom hem.
Min portion smakade också gott, efter väl förättat värv kan jag intyga.
Fika har vi också hunnit, innan maken tog en (idag) kvällspromenad. 
Fåtöljhäng följer......efter avocado med hemgjord räkröra, macka och kaffe.
 
Vädermässigt vacker dag.......
 
Min portion efter hemkomst från shoppingen.
 
Så kan det gå.....när man ger bort hockeybiljetter i julklapp........
 
Kunde inte motstå detta tyg........nu ska de bara sys också...-gardinerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0