Dag och natt........

......... två ganska olika tidpunkter på dygnet i vanliga fall, men än mer nu i rådande läge.
Inatt gick det INTE att somna, då det värkte såsnart jag lade mig raklång.
Då hann man tänka en del och jag kom då på mig med att senaste dygnet ha överdoserat Alvedon.
Ringde 1177 för att kolla ev. åtgärd. Såpass tidigt på morgonkvisten gick det ganska snabbt att få svar. Sköterskan räknade på mängden, men kunde säga att då jag kommit på det hela såpass snabbt, skulle det inte vara nån fara.
Idag har jag iallafall ransonerat, tablett bara på morgonen......hittills.
Fungerar hyfsat då man rör på sig som sagt, men trött blir man ju...... dock inte sovtrött.
Inga tog hand om den sista biten kassler och gjorde middag med ananas och grädd-chilisås av den (i ugn)...... till ris
Maken har dammsugit huset och jag har gått runt med ångmoppen nu när han åkt till Tidaholm på möte.
Innan dess gjorde jag en biltur till Tibro och hämtade (äntligen!) min länge saknade parfym, samt skickade tillbaka två par joggingbyxor modell för stoooooora.
Kom då också ett pling i telefonen, att det fanns ett paket till för hämtning, så gjorde även det.
Samt hämtade makens nya medicin och shoppade ett covid-test, att ha hemma...........ifall.
PS. Jag vann faktiskt 80 spänn på Joker igår iallafall.
 
Kasslergratäng med ris.......
 
Ser det mysigt ut.....?
 
Men tulpanerna levererar........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0