Gratulationsdag........

....... för flera av mina Facebook-vänner är det idag. Men också för min res-kompis (som inte finns på "Fejan") och efter en måttlig sovmorgon, frukostmacka och date med duschen var jag klar att åka till Tibro med en blomma.
Hon var hemma och hade redan en gäst, men jag blev inbjuden jag också på räktårta till en kaffetår.
Efter en stunds samtal, bl.a. om att vi båda innerligen hoppas på att pandemin ska ha lugnat ner sig till slutet av mars då vi är inbokade på resa söderöver.......var det dags att bryta upp.
Tog så vägen om ICA och provianterade sånt de ej hade igår på COOP.
Träffade en annan fd. kollega/reskompis på besök i byn (bor nu på annan ort) och dessutom ytterligare bekanta att byta ett par ord med.
Hemma hade maken "förbarmat sig" över den thaimat som vi inte orkade sätta i oss igår, så jag tog hand om det kvarvarande potatismoset och lade till en korv.
Hade sett fram emot handbollslandskampen vid fyra, men se den har de fått ställa in pga...........ja ni vet.
Får väl se om jag orkar brodera lite istället........eller inte.
 
Kvällsmat ........fredag.
 
Födelsedagsblomma........levererad.
 
Min vita amaryllis frodas och trivs.......
 
Spartansk middag idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0