Man skulle ju kunna tro.......

.......att det inte var något problem att somna, så trött och (super)-stel som jag sett till att bli under dagens "härjande". Men se det var ingen "walk in the park" visade det sig. Vaknade flera gånger under natten, men lite sömn blev det till slut.
En macka till frukost och lite kaffe, sen tog jag det lugnt, innan Inga tyckte det var hög tid att göra köttfärspaj till middag. Medan hon ändå höll på och "pulade" med detta, kunde ju jag ta hand om köksgardinen och två till........
Maken fick vara med på ett hörn med återupphängningen och så är nu julen helt utmotad ur huset.
Nästa vecka åker glashusets julgran.......
Fotvård stod sen på programmet, vid två och inköp av förnödenheter därefter. Ett paket med några klädplagg till mig, anmälde sin ankomst medan fötterna fick sitt. Hämtade detta och sprang då på fd. kollegan som fortsatt inte hade nån förklaring på vår i förtid extratömda tunna.
Fortsättning följer........
Maken var ute på promenad, passerade honom på hemvägen. Jag hann äta min middag vid hemkomsten (tog bara en smakbit innan jag åkte) och sen har vi fikat.
Och kan ni tänka er att jag IDAG fått en gratiskupong på kåldolmar från dom som skröt om att de gav bort en illa massa .....i början av december. Men nå't tekniskt strul inträffade så jag med flera ej fick nån kupong. Skrev då ett "argt" mail och klagade.....gör om gör rätt (ungefär) inget svar.
Dålig stil........ men alltså idag, utan förklaring eller nån ursäkt (1,5 månader sent) kom så en gratiskupong.....till slut. Ok då..... men inte direkt snyggt, eller proffsigt hanterat, enligt min mening.
 
Ingas köttfärspaj med broccoli och taco-smak.
 
Åkte förbi stenbron.....för att köpa band till de nya glashus-gardinerna.
 
Först middag.....sen fika.
 
Här är den då ......äntligen och på tiden (med beskurna streckkoder....)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0