Söndagspromenad......

....... med kompisen, stod på agendan idag. Då vi bestämt på förmiddagen var det säkrast att sätta en väckningssignal. Vi hade väl inte valt den mest tilltalande väderleken att utföra vår aktivitet i, men det var bara en gnutta duggregn. Vi blev faktiskt inte ens våta.
En (för min del) halvlång promenad i Bråbackas nya villaområde, blev det på ca två kilometer.
Hade med mig en portionspåse av ingefärsdricka i pulverform, som vi fick en hel förpackning av i julklapp. Smakade själva igår kväll.........men nääää, det var inget vi kunde tänka oss att konsumera någon större mängd av. 
Jag har aldrig sett dessa påsar förut, men kompisen gav ett igenkännande "glädje"rop ifrån sig.
Detta var något hon var väl bekant med och gillade, men inte fått tag i på länge.
Då kanske hon kan få nån mer påse .......eller två framöver.
Jag kommer väl att haka på hennes promenader fler gånger. Byta miljö (om än inte så långt hemifrån) och sällskap, gör ju "tvångsträningen" lite lättare.
Fanns färdiga rester -portionsvis i frysen, bara att värma till nykokt ris.
En liten slummer i fåtöljen, innan Liverpool-matchen som nu startat (vid tre). Maken ute på sin promenad i tilltagande blåst istället.
Ja nöjena här i världen äro olika.............
 
Årets första semla.....lite misshandlad, då jag tappade paketen i golvet. Men gick ner......
 
Kvällsmat (min) äggmacka med stekt tomat på nybakt bröd. Efterrätt några jordgubbar........
 
Dis över Fläskön.....då vi startade rundan.
 
Bråbacka hamn......
 
Någon i kompisens grannskap har "glömt" två tomtar.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0