Salva och tatueringar........

........ "avhandlades" på Apoteket idag. Varför då, undrar kanske någon?
Jo, för andra gången på bara några dagar hörde jag: "Hej, mormor"......... det var bonusdotterns yngste son, som idag skulle handla salva till sina nya tatueringar......(över andra han ville ha bort).
Förra gången jag mötte honom var före helgen, utanför härhemma med kompisar och cykel för att gå på studentfest i "Skeasta'n". Innan dess var det evigheter sen vi sågs.
Annars var min egen säng väldigt skön, frukosten helt ok och Ingas middag (schnitzel med tillbehör) smakade bra.
Matinköpsresan till Tibro, startade alltså med mötet på Apoteket. Det var väl behållningen, då den dosering av min medicin, fortfarande inte fanns att få tag på.......men lite annat fick det bli ändå.
Två kassar mat släpade jag in i bilen och ett telefonsamtal från rörmokaren "skickade jag vidare" till maken som var kvar hemma.
Ny blandare (valt utseende av maken.....) satt på plats, då jag anlände hem. Och nu ska vi gå vidare med att renovera hela badrummet. Detta skulle gjorts redan 2018, men kom ju en del sjukdomselände ivägen och sen har vi inte kommit till skott........
Badrummet nu ändå återställt till vanligt utseende .......sålänge.
Fika avklarat, utgiftsfronten kontrollerad och omhändertagen och nu är maken på promenad.
Blev en micro-nap i fåtöljen, men nu får det hända lite mer, innan dagen är slut.
Ojdå, vad klockan for iväg..........och blogg.se- sajten har legat nere hela natten. Men nu gör vi ett försök att publicera.
 
Min middag i förrgår.........från lokala pizzerian.
 
På Ingas meny igår..........
 
Plåtfågel ute på tur......
 
Makens val fick godkänt...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0