Till ingen nytta gånger två........

.......kan man väl med ganska stort fog säga, att dagen bestått av.
Skulle ju på möte i Hjo och fick sätta väckning för att inte missa uppgång i tid. Anlände till Hjo i god tid, men då det var svårt att hitta parkering, blev det lite snålt iallafall.
Var ändå i tid precis och ringde på i entrén, blev insläppt men något möte kände hon inte till.
Upp en våning och där fanns den som missat meddela mig att det ställts in.....igår.
Blev ändå hyfsat givande då hon som missat tyckte det var mega-retligt, så vi satte oss och pratade en bra stund. Hon är ny på just den posten och vissa saker var bra att prata lite om inför framtiden ändå.
Så visade det sig att den som släppte in mig, är den jag har kontakt med angående redovisningsgranskningen. Vi hade dessutom gemensamma bekanta och nu har jag fått ett ansikte där också.
En hel del handling följde och på hemväg tittade jag in hos optikern, för att byta "näshängarna" på glasögonen. Som vanligt väl bemött  och han tog inte ens en krona för besväret..........
Hemkommen hade maken en ugnspannkaka i ugnen.
Sen skulle vi lämna husbilen på en garantikoll och åkte iväg båda. Visade sig att den som skulle ringa därifrån och bekräfta eller avboka......inte hade kommit ihåg......för det gällde vår "gamla" husbil.
Oförrättat ärende, men som plåster på såren.....fick maken två ramper(nivåklossar) till Zäta.
Nu sitter jag rätt trött i fåtöljen, medan maken rengör våra två grillar med högtryckstvätten.
Köpte wienerbröd i affären tidigare, så får nog bli kaffe strax, för att hålla mig vaken en stund till.
 
Måndagens himmel bjöd på fina molnformationer......
 
Kvällsmat........
 
Första paprikan (lila) på G i växthuset......
 
Inte långt från optikern stod detta "renoveringsprojekt" parkerad.
 
Middagen är serverad.......
 
Nu blommar nästa sort, av "Hollands-lökarna".........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0