Inga hittade.......

......ett jästpaket. Dagens datum på och som vanligt behövde ett beslut tas. "Why not" tänkte Inga och startade en bröddeg (för kvällen var ju ung).
Så sex stycken brödkakor ligger nu på spisen...... för att kallna och klockan är inte mer än halv tio.
En behaglig doft har också spridit sig i huset, som säkert kommer att vara skön att somna till (men först om ett par timmar.....).
Började titta på The Apprentice (Sverige) men ledsnade efter en kvart.
Har kommit till slutet av framstycket på min tröja och nu återstår att se om den uttänkta "designen" blir (och fungerar) som den inne i mitt huvud.......
Frukost avklarad, middag påbörjad och nu väntar vi bara på att solen ska dyka upp (som utlovat i prognos). 
Och i väntan på den, åt vi middag, idag serverade Inga tacobuffé.
Så imorron blir det rester........gratäng av överblivet mos, toppat med tacofärs och grönsaker, så Inga får ledig dag.
Lite senare än prognosen.......efter två, börjar så solen bryta igenom molntäcket.
Kan tänkas att Inga får inspiration att baka lite muffins......om en stund.
 
Gårdagens kvällsnöje........
 
Framdukat....varsågod!
 
......och nu, är den stora jul-kartongen tom. Jag tog mina två sista bitar nyss. Dags att ge sig på födelsedagslådan.........?
 
......eller ska vi konsumera den andra julklappen före? Beslut, beslut.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0