Loppis-tur.......

......först till Karlsborg, för skojs skull och inte åkte jag därifrån tomhänt heller.
Dessutom träffade jag en av mina Mölltorpskusiner och vi bytte några ord, innan jag återvände mot Fagersanna.
Dock fick jag ett infall och svängde in till Handelsträdgården i Mölltorp. Tyckte det var dags att handla lite påskliljor till trädgården.......
Där sprang jag på fd. Infinitum-kollegan med kompis. Så det blev mera prata......
En kasse påskliljor fick jag iallafall med mig därifrån och de ska strax placeras ut lite varstans i trädgården.
Stannade sen till hos Fagersannaloppisen och där stötte jag genast på fler kollegor från förr (posten den här gången). Mera prat följde, innan jag gick in och under min vandring runt därinne hittade jag ett och annat. Däribland maken som slunkit in då han förmodligen sett min bil utanför.
Han var på promenad och skulle vara hemma igen runt två.
Så bäst att ge Inga order om middag tills dess då. Idag serverade hon kotletter med tillbehör.
Snart ska maken på blues i Tidaholm, medan jag ska chilla i solen härhemma.
Gick sådär......skar mig på en trasig kruka som behövde bytas ut och det blödde rätt bra.
 
Därborta skymtar Vättern.......
 
Om en dryg vecka kan det vara jag och kompisen som gör spår på himlen......
 
En traktor "trängde sig före"........
 
Nyinköpt påskkärring i köksfönstret.......
 
Vad Inga bjöd på idag.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0