Måndagsmat..........

........som föll både maken och mig i smaken, serverade Inga till middag. Fläsk med löksås........
"Smaka' framme i mun dä".......som lantbrevbärare "Posta-Arne" sa förr i tiden när det bjöds delikatesser i lunchrummet (vanligtvis tårta då....).
Fick se på min telefon (mitt i fläsk-stekandet) att kompisen skickat en fika-förfrågan för nästan två timmar sen. Måste ha varit då jag besökte duschen.......
Svarade att i eftermiddag går det bra.......och vid tre kom hon, gående (det är fem kilometer.....).
Vi satte oss i solen i glashuset med väggen bortdragen och njöt av värmen, samt kaffe med körsbärsmuffins.
Efter en stund ringde det på dörren......... det var syster med assistent, som var ute på biltur och skulle lämna in ett dokument. Assistenten fick gå ur och överlämna, men syster satt kvar.
De åkte alltså ganska omgående och vi kunde fortsätta lapa sol en stund till.
Maken återkom från sin promenad, som han startade innan kompisen anlände och då tyckte vi att det var dags för vår promenad (som vi pratat om.....). Följde henne en bit på vägen......... och väl hemma har hon alltså tillryggalagt en mil. Men jag har iallafall gått över femtusen steg idag.....så det så.
 
Som sagt......smakade inte illa.
 
Fikat uppdukat.......
 
Grannens tall mot klarblå himmel, hemma igen efter promenad.
 
Regnbågs-solkatt på morfars klubbor i hyllan.......
 
Kvällsmat: testade Mannerströms mozarellapaj ganska ok faktiskt.
 
Då ska den bara sys ihop också.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0