Myggsäsongen........

.......har startat. Iallafall har de sen ca en vecka tillbaka hittat mig att bita.
Det är såååååå irriterande, då det kliar väldigt mycket och påverkar mitt allmäntillstånd.
Upptäcker med jämna mellanrum fler och fler bett.
Gjorde en storstäd i sovrummet igår och har sprutat citrondoft (för det gillar de visst inte)
Myggstift är också "påsmetat" på mig och alcogel på alla betten. Håhåjaja.......
Men som distraktion beslutade jag att åka till Hjo och shoppa för mina födelsedagspresentkort.
.......och det var inte svårt, utan fick som vanligt lägga till lite.
Även mat blev handlad, flaskor pantade och Kathy Thai fick en påringning om att laga middagen så den bara var att hämta under hemvägen.
Den är också uppäten och så blir nog jag också, hittade nyss nya bett....... på överarmen nu också.
Då ska jag packa upp inköpen och sen blir det kaffe i solen.
Maken tittade in i växthuset och där var det knoppar på körsbärsträdet, vi fick i fjol.
Så det fick en slurk vatten att fortsätta växa på.......
Igår kväll startade jag så "del ett" av ett nytt stickprojekt, som vi får se hur det artar sig ....från tanke till utförande. 
Annars är det myndighetsdag för ett bonusbarnbarn, han har fått en swish-hälsning på sin dag från morfar och mormor.
 
Dagens middags-kock...... 
 
.....och det här fick vi oss serverat.
 
Ute på isen har det bildats en vak (sjö).......
 
Här ett av betten.....det i knävecket.
 
Det tar vi ett glas Fanta exotic på.......
 
Små späda tomatplantor sträcker sig mot ljuset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0