"Om väglaget är bra"..........

........ var en återkommande förutsättning, (på flera av de gratulationskort mor alltid skickade till min födelsedag) kommer vi en annan dag (till helgen) och firar dig.
Far skickade inte så många vykort under senare år, men många kort fanns det från då han ofta åkte på fackföreningskurser......eller förhandlingar, då jag var mindre. Sen vet jag att han (som chaufför) inte tyckte "dåligt väglag" var något större hinder.......
Satt hela kvällen och gick även igenom låda två. Nu finns det gott om plats för mera arkivering.
Men numera kommer det ju inte alls den mängden vykort, som förr i världen (mestadels julkort).
Men visst är det kul att ha kvar korrespondens från gamla kompisar (några kommer man inte ens ihåg längre......) mormor, morfar, farmor m.fl. äldre släktingar. 
Postlådan var idag fullproppad med brev och reklam, så en assistansredovisning till är kollad och postad.
Till middag idag tyckte Inga det passade med foliebakad lax, så det blev det.
Maken gick ut på promenad, medan jag har varit tur och retur Tibro. Ett litet gris-paket hämtades och "fredagsmys" inhandlades. Fick bli varsin ceasarsallad från ICA.
Jag är åter i huset, men var är då maken.........
 
Då är även denna fullproppade låda genomgången.......
 
Skrev till diabetes-wellness före jul, avsade mig "presenter" men trots svar därifrån, fattar de väääldigt trögt.
 
Min middag......med pulvermos (persilje-pimpat) 
 
"Överskott" att erbjuda syster framöver......
 
En Leksands-gris har flyttat in i ett av skåpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0