Önsketänkande........

........ var det väl att United skulle rå på lokalkonkurrenten Manchester City. Så det blev ingen "hjälp" för Liverpool igår. Men framöver ska de ju möta City själva och får då fixa det på egen hand, för att vinna säsongens titel.
Sen var Inga på matlagningshumör och gjorde en gulaschgryta (typ) igår, för att servera till middag idag med ris. Som väntat var maken inget större fan av rätten, men som sagt ingen överraskning.
Jag åkte sen till mataffären, via gamla jobbet. Hade en banankaka till övers, som de fick. Träffade även kontorshunden, vilket var vääääldigt längesen sist.
Hon var direkt beredd att följa med mig till köket, men tråkigt nog var ju jag inte där för att äta.......
Två kassar fulla med mat och därtill lite gott till kaffet, fick följa med hem.
Maken tittade precis in i vardagsrummet, då han återvände från sin promenad och fick order om......att trycka på knappen.
Tre tranor flög precis förbi över sjön och solen börjar "ge sig för idag", men vi ska nog hinna få i oss en kopp (i glashuset) innan det blir helt mörkt.
 
Så såg solnedgången ut igår kväll........
 
Gulaschgryta.....in the making.
 
"Överskotts-kakan"........
 
Jag tyckte det smakade bra.......
 
Till sist en hög nya kläder.....till mig, som anlände i förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0