Pinsam reklam........

......är det något som fler än jag, retar sig på?
Det är några reklamfilmer som nu florerar, som jag skäms å deras vägnar såsnart de visas (och det är ganska frekvent för tillfället).
Först är det om någon app som heter "Lunar"(Will Power), den är sååååååå dålig och sen har vi tanterna (och en gubbe) som nät-spelar på nå't som heter "Lyckost". Riktigt lågvattenmärke, som anspelar på förlegade könsroller och brist på intressen hos äldre. 
Även hypotekspension (lån) till pensionärer är det skämsvarning på, i min värld..........
Reklam kan då och då (om den är bra) vara ganska underhållande, men ibland undrar jag om vissa i branchen är fullständigt intelligensbefriade.........
Annars har denna lördag gått i loppisens tecken och skivmässans.......
Först till Gällsebo, där inköptes ett rack inklusive musikanläggning för en tvåhundring som visade sig kanske inte riktigt håller "måttet" (fattas någon centimeter för en del av det som ska in.....så fortsättning följer, eventuellt hittas en lösning). 
Träffade dessutom gammal kollega från posten, som numera bor där bredvid.
Maken fortsatte (efter avlastningen) till skivmässa i Skövde och med ambitionen att inhandla nya joggingskor ....... dessutom. På hemvägen ska han hämta med thai-mat till middag.
(Kan nog bli rätt sen middag idag misstänker jag.)
Klockan fem är det handbollskval (damer) och halv sju spelar så Liverpool........fotboll.
 
Eftermiddagskaffe.....fredag.
 
Lördagsfrukost......
 
Vackert väder för utflykt, strax före tio.
 
Framme.....vid Tallhyddan.
 
Mera "skit" har landat härhemma........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0