Arvika nästa.........

......var det som mål idag. På vägen dit stannade vi till hos Lars Lerins Sandgrund.
Hans målningar var lika vackra som vanlig. För min del var det tredje besöket, medan kompisen var där för första gången.
Väl inne i hallen sprang vi naturligtvis på Tibrobor....... vi två fd. jobbarkompisar träffade här en tredje fd. postis med familj.
Innan dess hade vi tagit en kaffe med kokt korv i Kristinehamn och efter konstutställningen kände vi oss mogna för lunch.
Gick över till Värmlandsmuseets restaurang Matbruket och där fick vi vänta.......och vänta.
Till slut kom god mat iallafall. Jag åt en barnportion kyckling och var nöjd med både mängd och smak.
Dock höll vi på att få betala för mineralvatten.....som vi visserligen beställde, men aldrig fick.
Fortsatte sen till slutmålet för dagen, Arvika och här har vi checkat in på hotell mitt i centrum.
Konshantverksaffären är besökt och där köpte jag ett körsbär och en keramikgris, kompisen en löpare.
En promenad i stadsparken följde därefter.
Gratis eftermiddagskaffe på hotellet avklarat och snart sammalunda med kvällsmål.
Imorron får vi se om det blir en Norge-utflykt......eller något annat. 
Nu har vi ätit det gratis kvällsmålet (nötköttsgryta med ris, grönsaker och bröd). Helt ok, men ingen favorit. Strax kanske vi går ner igen och tar en drink.........
 
Fikapaus.......
 
Lerin-konst.......
 
.....och mer, i form av hönsgård.......
 
......och en till.
 
Barnportion....men precis lagom mycket.
 
Något i hästväg fanns det i musée-entrén.
 
Tulpanrabatter i Arvika stadspark......
 
Mini-muffins och små donuts serverades till kaffet. 
 
Blommande träd i parken.
 
En staty på torget.......
 
....och en annan, en bit därifrån (snyggare tycker jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0